i natten / in der nacht

jeg ser alltid den samme elven
dens bølger
flyt forbi meg
jeg får ikke puste
hvis de bærer meg med seg
i natten        

jeg går alltid i de samme gatene
opplyst av lyset fra lyktene
jeg kan ikke sove
når jeg hører folk skrike
i natten        

jeg går alltid gjennom drømmene mine
fargerik og fredelig
snuble inn i meg
men ut igjen med en gang
fordi jeg fortsatt tenker på dagen
i natten.        


ich sehe immerzu den gleichen fluss
seine wellen
fließen an mir vorbei
ich kann nicht atmen
wenn sie mich mit sich tragen
        in der nacht

ich gehe immerzu die gleichen straßen
erleuchtet vom licht der laternen
ich kann nicht schlafen
wenn ich das geschrei der menschen höre
        in der nacht

ich gehe immerzu durch meine träume
bunt und friedlich
taumeln sie in mich hinein
doch gleich wieder hinaus
weil ich noch immer an den tag denke
        in der nacht.


        © Dominik Alexander / 2021

i-natten_in-der-nacht_aurora-borealis_northern-lights_panorama
© Anders Gaard (image)

Thanks for sharing your thoughts!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.